lilalilafoto.webblogg.se

2015-06-24
14:13:00

FYRA MÅNADER NU

HEJ PÅ ER MINA ÄLGAR!
 
Idag sitter jag hemma själv och har inte så mycket att göra. Därför tänkte jag att jag kunde skriva om något som har suttit på mitt ansikte i fyra månader nu.
Allt började någon gång i slutet av februari då jag vaknade med något konstigt rött aldelles vid vecket vid näsan. Jag tänkte att det är väl bara något tillfälligt som är borta tills imorgon. Men så var det inte.
Efter ett tag for jag till hälsocentralen, eller jag for tre gånger. Första gången fick jeg en utskrift på Locoid, en starkare version av Hydrokortison. Som jag smorde in varje morgon och kväll tillsammans med MiniDerm. Och det funkade jättebra. Tills min hud började reagera på Locoiden. Jag har alltid haft ganska känslig hud. Jag vet att nästan alla tror att de har känslig hud. Men jag er en sådan person som faktiskt har det. Det är väldigt svårt att hitta produkter som jag kan använda. Det mesta får jag köpa på apoteket.
Men hur som helst så fick jag ju nya utslag ovanpå exemen jag redan hade. Eftersom att jag även tvärslutade med Locoid så kom den första exemen tillbaks. Sen fortsatte både utslagen och exemen att sprida sig. Så vi fick en ny tid hos hälsocentralen. Då fick vi Hydrokortison som jag skulle fortsätta göra precis som jag gjorde fast med kortison istället för Locoid. Självklart gjorde det ingen skillnad förutom att det fortsatte att sprida sig. Sen fick jag en tredje tid hos hälsocentralen. Då kom de fram till att istället för att mjukgöra skulle det torkas ut. Då fick vi Finacea. En salva som skulle torka ut. Men som gjorde så ont att hela kroppen skakade i en halvtimme. Den rekomenderar jag INGEN att använda i ansiktet. Efter det lät vi allt vara ett tag. Tills vi provade en salva som ALLA som har provat den rekomenderar (inte rekomenderad av hälsocentralen och helt receptfri). Det är en serie salvor/ krämer som inehåller kollodialt silver. Om man frågar läkare kommer dom bara säga att det är skit. Men, det är faktiskt så att läkare blir mutade. De får fara på fina middagar och lyxiga golfresor m.m. Det är därför de aldrig kommer att rekomendera produkter som EMS och andra saker. För att de inte mutar läkarna! Vilket även gör mig väldigt arg. Självklart ska man inte sluta gå till läkare, det är jättebra att de finns! Men det är så synd att man inte får det bästa. Om man till exempel går in på wikipedia kommer det bara att stå skit om det. Men förut stod allt bra om kollodialt silver på wikipedia. Nu har de ändrat och skrivit allt dåligt som finns. Men jag har aldrig hört om att något sådand som står där har hänt någon.
Men tillbaks till mina problem. Bara några dagar efter att jag fick hem EMS cream som jag brukar kalla EMS. Kom jag och min kära papi på att den första exemen kunde ha varit på grund av D-vitaminbrist. Så vi for och köpte D-vitamin kosttillskott. Och slutsatsen är att utslagen jag fick av Locoid hjälptes av EMS, och den första exemen var på grund av D-vitaminbrist. Allt är inte helt borta än, men det är inte mycket kvar. Detta har även gjort att det ända jag har kunnat använda på mitt ansikte är vatten och alla olika grejer jag har provat. Men det är ändå ganska sjukt att jag har dragits med detta i ett tredjedels år. Det är även i halva mitt ansikte och bitvist har det gjor ont att prata på grund av detta. Men jag hoppas att ni har det bra och att ni har klarat er från allt sånt här. Så får ni kommentera om ni vill att jag ska göra fler såna här inlägg fast om andra ämnen. För jag har några fast mer allvarliga ämnen. Men nu ska jag ut och få lite frisk luft!
 
HEJDÅP!